måndag 16 april 2012

Studiebesök på förskola

Idag har vi varit på studiebesök på en förskola i här i närheten. Vårt första intryck var riktigt bra och vi har hört av andra att förskolan är bra så jag tror att vi kommer ställa oss i kö där. Det är ju ett bra tag kvar innan det är dags att börja, men det känns ändå gruvsamt.

Egentligen skulle jag vilja att vi kunde skjuta upp förskolestarten till tvåårsdagen eller så, men föräldradagarna räcker inte hur länge som helst så vi får försöka göra det bästa av situationen. I detta fall är det faktiskt en fördel att jag jobbar skift, för det kommer inte bli så många heldagar på förskolan, och han kommer ofta ha lediga dagar mitt i veckan.

Hur tänker ni kring det här med förskola och inskolning?

2 kommentarer:

  1. jag känner att jag aldrig vill att Elly ska börja på dagis, men det måste hon förstås göra. Vi har sökt plats från augusti, men jag tvivlar på att hon kommer att få plats, eftersom det är enorma köer här. Vi har inte pratat ordentligt om hur vi ska göra än, så det kan hända att hon får vänta ett tag till.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår dig. :( Hoppas det löser sig till det bästa.
      Jag tycker att det är lätt att måla upp nåt slags mardrömsscenario, men inskolningen kan ju faktiskt gå bra också.

      Radera